ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

Zajęcia odbywają się codziennie. Pracujemy z programem Małgorzaty Marty Skrobacz i Wiesławy Żaby-Żabińskiej „Okrywam siebie” Wyd. Grupa MAC S.A. Zajęcia opracowujemy także z wykorzystaniem różnorodnych metod aktywizujących, jak choćby: pedagogika zabawy KLANZA, metoda Doroty Dziamskiej EDUKACJA PRZEZ RUCH, metoda projektów, kinezjologia edukacyjna Dennisona. Zajęcia rozpoczynamy od przywitania w kręgu.
Dbamy o to, aby edukacja była różnorodna i pasjonująca dla dzieci; sprzyja temu częste wprowadzanie zabaw badawczych, doświadczeń i obserwacji przyrodniczych.

zajecia_edukacyjne_educandi

JĘZYK ANGIELSKI

Zajęcia dobywają się cztery razy w tygodniu. W ich trakcie – poprzez właściwy dobór zabaw i piosenek – dzieci nabywają umiejętność mówienia w języku obcym i rozumienia ze słuchu. W trakcie zajęć proponujemy dzieciom liczne zadania ruchowe i aktywizujące, muzyczne i plastyczne. Starsze dzieci odgrywają scenki sytuacyjne, dzięki czemu opanowują zwroty potrzebne w codziennym życiu.

Prowadzący: Pani Justyna

BALET

balet_educandi

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Uczęszczają na nie wszystkie chętne przedszkolaki. W tym dniu dziewczynki przynoszą ze sobą spódniczki i baletki, w których chętnie ćwiczą figury baletowe i „przenoszą się w świat muzyki klasycznej”. Ćwiczenia mają charakter ogólnorozwojowy, wpływając na dobrą postawę oraz elastyczność ciała.

Prowadząca: Pani Valeria

TANIEC

Zajęcia są obowiązkowe i odbywają się raz w tygodniu. Mają na celu przygotowanie naszych przedszkolaków do występów artystycznych. Podczas tych zajęć dzieci ćwiczą koordynację ruchową, postawę sceniczną, odgrywają scenki aktorskie wzmacniające pewność siebie, a dzięki wspólnym ćwiczeniom uczą się pracy zespołowej, tworząc grupę taneczną. Poprzez uczestnictwo w takim rodzaju zajęć przedszkolaki zdobywają również wiedzę na temat kultury różnych regionów.

Prowadząca: Pani Katarzyna

GIMNASTYKA Z ELEMENTAMI ZAJĘĆ KOREKCYJNYCH

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci w wieku przedszkolnym, prowadzona przez pana Karola, ma na celu rozwój ciała i zmysłów dzieci. Proponowane ćwiczenia mają za zadanie: wzmocnić i uelastycznić kręgosłup; nauczyć prawidłowo utrzymywać pozycję stojącą i siedzącą (co szczególnie istotne w perspektywie późniejszej edukacji szkolnej); przeciwdziałać najczęstszym wadom postawy; wspomóc rozwój zmysłów, równowagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej; nauczyć dzieci korekty postawy ciała własnego i innych. Wszystkie ćwiczenia mają formę zabaw dopasowanych do wieku oraz możliwości dzieci.

Prowadzący: Karol Dobrychłop

gimnastyka_korekcyjan_educandi

RYTMIKA

W zajęciach rytmicznych wszystkie dzieci uczestniczą raz w tygodniu. Istotą tych zajęć jest odtworzenie przebiegu muzycznego. Dzieci poruszają się w rytm muzyki, śpiewają, uczestniczą w improwizacjach ruchowych i instrumentalnych. Wszystkie zabawy rytmiczne uwrażliwiają przedszkolaki na piękno sztuki i kształtują przyszłego odbiorcy sztuki, a także wpływają na późniejszą muzyczną twórczość.

Prowadząca: Pani Zuzia

ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE

zajecia_umuzykalniajace_educandi

Zajęcia zostały stworzone z myślą o tym, że wiek przedszkolny to czas kształtowania uzdolnień i wrażliwości muzycznej, stąd – aby w pełni rozwijać nasze przedszkolaki – wprowadziliśmy raz w tygodniu obowiązkowe zajęcia umuzykalniające. Celem tych zajęć jest wspieranie rozwoju psychomotorycznego, rozbudzenie zainteresowań muzycznych, rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki, a także przygotowanie dziecka do roli świadomego odbiorcy, wykonawcy i twórcy muzyki. W trakcie zajęć dzieci są bliżej muzyki poprzez ruch, śpiew czy zadania plastyczne; zajęcia mają charakter terapeutyczny i kształtują właściwe postawy społeczne – nabywanie umiejętności przejawiania zachowań akceptowanych, panowania nad emocjami, zachowywania cierpliwości, zaangażowania i współpracy, empatii. Na zajęciach dzieci poznają muzykę, eksperymentują i tworzą ją, bawią się przy niej, improwizują, a także relaksują.

Prowadząca: Elżbieta Rosińska

LOGOPEDIA

Zajęcia grupowe w przedszkolu mają na celu wspieranie rozwoju mowy, bieżącą obserwację rozwoju mowy dziecka, stymulowanie prawidłowego oddechu, kształtowanie cech suprasegmentalnych mowy (rytm, akcent, melodia, intonacja), różnicowanie prawidłowego i nieprawidłowego brzmienia głosek, ćwiczenie umiejętności rozumienia mowy i budowania wypowiedzi, wzbogacanie słownika biernego i czynnego (werbalnego i niewerbalnego). Podczas zajęć grupowych nie ma możliwości skorygowania zdiagnozowanej wady wymowy – takie oddziaływania muszą być podjęte w terapii indywidualnej z dzieckiem.
Na dany wiek dziecka (poczynając od narodzin) przypada określony poziom rozwoju mowy. Każdy podopieczny Akademii Przedszkolaka EDUCANDI otrzymuje diagnozę logopedyczną już od 3. roku życia (w wyjątkowych sytuacjach – wcześniej). Diagnozy są wystawiane co roku. Diagnoza negatywna (w każdym wieku) oznacza moment rozpoczęcia terapii indywidualnej w celu usunięcia lub chociażby zniwelowania nieprawidłowości w rozwoju mowy dziecka.

Prowadząca: Pani Beata

AKADEMIA REISSA- ZAJĘCIA SPORTOWE

Są to odbywające się na terenie przedszkola profesjonalnie prowadzone zajęcia ruchowo-sportowe z wykorzystaniem piłek różnych rozmiarów oraz innych przyborów gimnastycznych. W trakcie zajęć wykorzystuje różnorodne zabawy i gry ruchowe, które są podstawowym środkiem wychowania fizycznego u dzieci w wieku przedszkolnym. W programie wykorzystuje się elementy najbardziej popularnych gier zespołowych i dyscyplin sportowych, takich jak koszykówka, siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna oraz tenis.

Prowadzący: Pan Krzyś