E – edukacja przez zabawę
D – dbamy o bezpieczeństwo
U – ułatwiamy dzieciom lepszy start w szkole
C – ciekawy program edukacyjny
A – akceptacja i szacunek wobec dzieci
N – nauczyciele z pasją
D – domowa atmosfera
I – indywidualne podejście
Wiek przedszkolny to okres przejściowy między życiem w bezpiecznym, zorganizowanym środowisku rodzinnym, a życiem w otwartym otoczeniu pozadomowym, jakim jest szkoła. Wszystkie zdobyte w okresie wcześniejszym sprawności lokomocji, manipulacji, zmysłów i komunikacji mają w tym okresie rozwinąć się na tyle, by dziecko mogło opanowywać nowe przestrzenie, poznawać nowe przedmioty i nawiązywać relacje z ludźmi. Wiek przedszkolny to czas w życiu dziecka, w którym musi ono przygotować się na jedno z największych wyzwań jakie przed nim stoi. Musi przygotować się do pójścia do szkoły. Dziecko powinno być społecznie i emocjonalnie gotowe do spędzenia czasu w ławce szkolnej, co wymaga od niego ogromnej samodzielności. Dlatego tak ważne w tym czasie jest przygotowanie mu takiej przestrzeni, w której będzie mogło sprawdzić się w niej i doskonalić.
To, co najtrafniej opisuje dziecko w tym wieku to nieograniczona potrzeba inicjatywy. Dziecko w wieku przedszkolnym jest niezmiernie ciekawe świata, wszystko je interesuje, zaciekawia, wabi. Naszym celem jest stworzenie Mu takich warunków, w których, przy dyskretnej pomocy nauczycieli, będzie mógł poznawać, doświadczać i poszukiwać rozwiązań. Równie ważny jak osiągnięty cel, jest dla nas sam proces dochodzenia do niego, bo to dzięki niemu już od najmłodszych lat uczymy dzieci zaangażowania w podjęte działania, współpracy i samodzielności.
Zapytają Państwo, dlaczego muzyka jest tak ważnym elementem pracy EDUCANDI?
Rola muzyki w edukacji ma ogromne znaczenie. O tym nie trzeba nikogo przekonywać. Jest jedną z dziedzin procesu wychowania i uczenia się, który zapoczątkowany w środowisku domowym, ma swoją kontynuację w przedszkolu. Dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka zadania muzyczne służą intensywnemu rozwojowi procesów poznawczych: uwagi, pamięci, myślenia. Wspólne zabawy przy muzyce, śpiewanie, tańczenie wpływają na rozwój społeczny i emocjonalny przedszkolaków. Integrują grupę i kształtują interakcje społeczne wewnątrz niej, takie jak zdyscyplinowanie, odpowiedzialność czy samodzielność.
Dziecko rozpoczynające przygodę z przedszkolem jest bardzo chłonne, a dzięki muzyce w procesie edukacji nauczyciel może kształtować w nim twórcze postawy, wiarę w siebie i wrażliwość. Kontakt dzieci z muzyką ma pomóc im w angażowaniu się w życie społeczne, ma uwrażliwić na piękno świata, ma nauczyć cieszyć się, wzruszać, bawić i uczyć. Muzyka uczy nowego sposobu wyrażania uczuć, samostanowienia i decydowania o sobie, daje radość, pozwala odkrywać pasje, uczy zaangażowania i samodzielności, a to elementy, które są podstawą naszego postrzegania Dziecka, które kończy swoją przygodę z naszym przedszkolem.
- Wykwalifikowana kadra – pracujemy z pasją, mając wieloletnie doświadczenie pedagogiczne; cały czas wzbogacamy swoją wiedzę, aby zadbać o jak najlepszy wszechstronny rozwój dziecka.
- Ciekawy program edukacyjny – uczymy przez zabawę, jesteśmy kreatywni i staramy się motywować dzieci do działania, zaskakując je ciekawymi propozycjami zadań.
- Kameralna atmosfera – pozwala na indywidualny kontakt z każdym dzieckiem, zapewniając mu komfort i bezpieczeństwo, a także umożliwiając odkrywanie i rozwój jego talentów.
- Wzorowe przygotowanie do szkoły – dzięki posiadanemu doświadczeniu w nauczaniu szkolnym (zintegrowanym), tworząc diagnozę pedagogiczną, indywidualizujemy pracę tak, aby zharmonizować rozwój naszych najstarszych przedszkolaków, a jednocześnie zadbać o sferę poznawczą i społeczno-emocjonalną.