W tej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata, tak aby finalnie zostać dobrze przygotowanym do kolejnego etapu – nauki w szkole. Stąd nauczyciel grupy podejmuje działania, które mają na celu kształtować lateralizację u dzieci i orientację w  przestrzeni. Ruch jest sprzymierzeńcem tych działań i dlatego dzieci mają często ruchowe zadania w sali i na świeżym powietrzu, które pozwolą na prawidłową koordynację ciała co w przyszłości będzie skutkowało lepszymi umiejętnościami pisania. Przygotowując się do nauki w szkole wykorzystujemy różne metody (min. Edukacja przez ruch, Metoda Dobrego Startu, Metoda Projektów, Dziecięca Matematyka Gruszczyk Kolczyńskiej) dzięki którym najstarsze przedszkolaki zdobywają umiejętności w przyszłości im potrzebne w nauce czytania, pisania, liczenia. Najstarsze dzieci mają już wiele literowych i cyferkowych zadań dzięki którym opuszczając EDUCANDI z powodzeniem: piszą, sylabizują, głoskują, czasem czytają i liczą.

Radość

Czas spędzony z nami to radość przebywania w bezpiecznym, przyjaznym otoczeniu z ludźmi, którzy pozwalają na swobodny rozwój, a zarazem wskazują drogę.

Pasja

Różnorodne zajęcia i warsztaty tematyczne pozwalają dzieciom na odkrywanie nowych przestrzeni, pobudzają wyobraźnię i rozbudzają ciekawość.<br />

Zaangażowanie

Samodzielna praca i aktywizacja podczas zajęć sprawiają, że dzieci nabywają pewności siebie. Poprzez doświadczanie i zdobywanie nowych umiejętności Przedszkolaki chętnie działają wspólnie oraz podejmują samodzielną inicjatywę.

Samodzielność

Rolą nauczyciela jest stworzenie przestrzeni i dostarczenie narzędzi, pomaganie poprzez dawanie wskazówek, które ułatwiają dzieciom poruszanie się w sieci relacji i obowiązków.<br />