<p style="text-align: justify;">Czerwiec w pełni. Nadszedł zatem czas, aby zrealizować temat dotyczący przyrody, pt. „Na łące”. Celem tygodnia zajęć było uświadomieniedzieciom znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt oraz zapoznanie zpopularnymi gatunkami zwierząt i roślin, które można spotkać na łące. Temat ten świetnie sprawdził się w trakcie takich zadań jak: „ruchowaopowieść”, gdzie zadaniem było naśladowanie ruchem oraz ortofonicznie odgłosów zwierząt. Każdego dnia dzieci poznawały inne ożywione elementy polany – od kwiatów, mrówek, motyli po biedronki i żaby. Jednym z zadań, które zafascynowały dzieci było tworzenie jednodniowego terrarium dla mrówek. Z kolei poznawanie rozwoju motyli zostało wzbogacone poprzez opowiadanie pt. „Nadzwyczajna przemiana” o historii pewnej Jagódki. Dzięki biedronkom poćwiczyliśmy liczenie w zakresie 10ciu, a żabki stały się bohaterem zajęć, kiedy to najstarsze przedszkolaki poznawały literę „ż” i ćwiczyły koordynację między półkulami rysując oburącz żabkę. Przez cały tydzień – stopniowo tworzyliśmy obraz łąki. Inne zadania manualne miały młodsze dzieci, a inne starsze. Jednak do stworzenia całego obrazu łąki wykorzystywaliśmy najrozmaitsze materiały: min. farby, bibułę, kolorowe figury. Ponadto nie zabrakło rozmów na temat doświadczeń i przeczytanych dzieciom opowiadań , a także ćwiczeń na spostrzegawczość, koordynacje wzrokowo-ruchową. Choć w większości pogoda nie była sprzyjająca to ruch na świeżym powietrzu -wskazany , zatem rozwijanie sprawności fizycznej w ostatnich dniach odbywał się na naszym przedszkolnym placu zabaw;)</p>